خبر جديد منتشر شد:شروط صريح قطعهسازان ايراني براي پژو و رنو/ جلو

خرید بک لینک

شرح خبر:

رضا رضايي، رئيس انجمن قطعه سازان در يک نشست خبري در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در مورد جزئيات مذاکره قطعه سازان با مديرعامل شرکت پژو سيتروئن و همچنين مسئولان شرکت رنو اظهار داشت: در جلسه با مدير عامل پژو مطرح کرديم که توليد محصولات پژو در ايران بايد با حداقل 40 درصد داخلي سازي آغاز شود و قطعه سازان تراز اول ايراني با قطعه سازان فرانسوي مشارکت کنند تا دانش فني ما افزايش يابد.

* داخلي سازي 20 درصدي محصولات پژو به اشتباه عنوان شد

وي با بيان اينکه در حال حاضر قطعه سازان ايراني قادرند تا 60 درصد قطعات خودروها را داخلي سازي کنند، گفت: قبلاً بحث هايي در مورد آغاز توليد محصولات پژو با داخلي سازي 20 درصدي مطرح شد که اين رقم به اشتباه عنوان شده بود.

وي ادامه داد: خودروسازان مي خواستند براي رفاه مردم تا زماني که داخلي سازي خودروها افزايش مي يابد، نسبت به توليد خودروهاي جديد با داخلي سازي 20 درصدي اقدام کنند تا اين محصولات در اسفندماه به خط توليد برسند. 

رضايي توضيح داد: قطعه سازان براي ساخت قالب ها و آماده شدن جهت توليد قطعات ساده 7 تا 8 ماه زمان نياز دارند و براي قطعات پيچيده نيازمند يک سال و بيشتر زمان هستند.

وي همچنين با اشاره به برگزاري جلسه اي با مديرعامل رنو پارس، گفت: در اين جلسه 2.5 ساعته به مدير رنو پارس گفتيم عرق ملي ايجاب مي کند که ساخت داخل خودروها را افزايش دهيم.

وي ادامه داد: مدير رنو پارس نيز معتقد بود که برخي قطعه سازان ايراني از لحاظ سخت افزاري بايد ارتقاء يابند.

* جلوي توليد محصولات پژو با داخلي سازي زير 40 درصد را مي گيريم

به گزارش فارس، مازيار بيگلو دبير انجمن قطعه سازان نيز در اين مورد توضيح داد که در جلسه با تاوارس مديرعامل پژو سيتروئن صريح و رک به او گفتيم که اگر مونتاژ خودروهاي پژو در ايران با داخلي سازي کمتر از 40 درصد صورت گيرد، جلوي اين توليد را خواهيم گرفت و موضوع را از طريق وزير صنعت و رئيس سازمان گسترش پيگيري خواهيم کرد.

وي ادامه داد: به تاوارس گفتيم که شما در ايران بسيار بدنام هستيد و او نيز پاسخ داد که قصد داريم اين روال را تغيير دهيم.

بيگلو در مورد مذاکره با مديرعامل شرکت رنو پارس نيز گفت: آنها اصرار داشتند که قطعه سازان ايراني تحت ليسانس قطعه سازان مورد قبول رنو فعاليت کنند، اما ما معتقديم که قطعه سازان ايراني بايد به صورت جوينت ونچر با قطعه سازان خارجي همکاري داشته باشند.

وي افزود: در حال حاضر 25 درصد قطعه سازان اروپايي امکان همکاري با شرکت رنو را دارند، اما اين رقم در ايران به 10 درصد مي رسد و بقيه قطعه سازان نيز بايد ارتقاء يابند.

به گفته بيگلو، حدود 65 درصد قطعه سازان ايراني در نوار زردرنگ قرار دارند که با ارتقاء کيفي مي توانند در نوار سبز رنگ قرار گيرند و با رنو همکاري کنند.

* حضور نمايندگان جديد قطعه سازان در شوراي سياست گذاري خودرو

به گزارش فارس، رضايي در ادامه اين نشست در خصوص حضور نمايندگان انجمن قطعه سازان در شوراي سياست گذاري خودرو نيز به فارس گفت: وزير صنعت براي حمايت از انجمن قطعه سازان وارد شده و دستور داده که اعضاي انجمن در شوراي سياست گذاري خودرو حضور داشته باشند.

وي افزود: بر اين اساس در جلسه پنجشنبه هفته گذشته شوراي سياست گذاري خودرو، علاوه بر من، مرتضوي و بيگلو نايب رئيس و دبير انجمن قطعه سازان نيز حضور داشتند و از نمايندگان قبلي دعوتي نشده بود.

رضايي در ادامه با اشاره به حضور نمايندگان شرکت فولکس واگن در ايران براي ارزيابي قطعه سازان ايراني، گفت: حدود 60 تا 70 قطعه ساز ايراني مورد ارزيابي قرار گرفتند و نمايندگان فولکس واگن اعلام کردند که 60 تا 70 درصد قطعه سازان ايراني مي توانند با آنها همکاري کنند.

* همکاري فولکس واگن و ماموت/مذاکره ايران خودرو و فيات پشت درهاي بسته

به گزارش فارس، بيگلو نيز در ادامه اين جلسه با بيان اينکه هفته آينده با نمايندگان فولکس واگن در مورد خودکفايي در توليد قطعات جلسه خواهيم داشت، گفت: شرکت فولکس واگن در سطح خودروهاي تجاري با شرکت ماموت همکاري دارد که قرار است در توليد قطعات اين خودروها با آنها همکاري کند.

وي همچنين از ادامه مذاکرات ايران خودرو و فيات پشت درهاي بسته خبر داد.

* انتخابات آمريکا بر قراردادهاي خودرويي تأثيري ندارد

دبير انجمن قطعه سازان در ادامه در ارزيابي تأثير انتخابات آمريکا بر همکاري خودروسازان و قطعه سازان ايراني و اروپايي نيز گفت: قرارداد خودروسازان قسمتي از قرارداد برجام است و با توجه به اينکه قرارداد برجام دوطرفه نيست، بلکه قرارداد چندجانبه است، هر اتفاقي در مورد برجام بيفتد، بر همکاري هاي خودرويي نيز تأثيرگذار خواهد بود.

وي ادامه داد: پيش بيني ما اين است که اتفاقي در مورد همکاري هاي خودرويي با طرف هاي خارجي نخواهد افتاد و در حال حاضر شاهد تأکيد کشورهاي غربي بر حضور در بازار ايران هستيم.

* فقط 10 درصد گردش مالي بازار قطعات يدکي شفاف است

وي در ادامه با اشاره به گردش مالي 17 هزار ميليارد توماني بازار قطعات يدکي در کشور گفت: ايساکو و سايپا يدک تنها 10 درصد از اين فروش را به خود اختصاص داده اند و 90 درصد بقيه مشخص نيست از کجا تأمين مي شود و چرا تا اين حد قطعات مشابه چيني در بازار وجود دارد.

وي در عين حال در خصوص واردات برخي قطعات توسط خودروسازان نيز گفت: گاهي اوقات خودروسازان براي تکميل قطعات خود مجبور به واردات هستند.

* پرداخت 120 روزه بدهي خودروسازان به قطعه سازان

به گزارش فارس، فرهاد بهنيا سخنگوي انجمن قطعه سازان نيز در اين نشست خبري با بيان اينکه در حال حاضر قطعه سازان 4 هزار ميليارد تومان از خودروسازان طلب دارند، گفت: در حال حاضر، مدت پرداخت بدهي ايران خودرو به 120 روز رسيده ولي در مورد سايپا به دليل وجود مشکل تأمين نقدينگي، اين مدت زمان بيشتر است.

رضايي رئيس انجمن قطعه سازان نيز در اين مورد گفت: آقاي سيد ابريشمي رئيس هيأت مديره سايپا به ما قول داده که شب عيد هيچ قطعه سازي نداشته باشيم که مدت زمان طلبش از سايپا به 120 روز برسد.

بهنيا همچنين در مورد عرضه قطعات يدکي بي کيفيت در کشور گفت: برخي واحدهاي زيرزميني، نمونه محصول برخي قطعه سازان را توليد و در بازار عرضه مي کنند که مشخص نيست اين قطعات توسط چه واحدي به توليد رسيده و در نتيجه اين توليدات نيز به حساب قطعه سازان داخلي گذاشته مي شود.



خبر تصادفي:
قطعا سياست خارجي ايران در مباحثي از جمله هسته اي بسيار حساس است و دقت دارد تا تحريم هاي شديد اقتصادي را از روي کشور بردارد.تحريم هايي که ظالمانه بر عليه ايران اعمال شده و باعث شده ايران در از نظر اقتصادي با مشکلات زيادي مواجه شود که هر کدام از اين مشکلات ضربه هاي زيادي به روند پيشرفت ايران زده است.دولت روحاني و جناب دکتر ضريف،وزير امور خارجه ايران توافقاتي مفيد براي برداشتن تحريم هاي اقتصادي انجام داده ايند که اين توافقات در راستاي برداشتن تحريم ها و به دست آوردن قدرت اقتصادي قبلي ايران است

تيتر خبر منتشر شده: :حکاي...

ما را در سایت تيتر خبر منتشر شده: :حکاي دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 72 تاريخ: دوشنبه 1 آذر 1395 ساعت: 8:54

صفحه بندی