شرح خبر:
به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري فارس، بعد از حدود 20 ماه از جنگ عربستان عليه يمن، اين کشور و همپيمانانش در قطعي کردن نتيجه اين جنگ عاجز مانده اند و هيچ موفقيت ملموسي در يمن به دست نياورده اند جز اينکه زيربناي شهرهاي اين کشور را تخريب کرده و آثار باستان اش را ويران کرده اند.
وبگاه لبناني «الثبات»، گزارش داد که آمريکا با برشمردن ضرري که در نتيجه حمايت از عربستان در اين جنگ متحمل شده و سودي که از فروش سلاح به اين کشور به دست آورده و کم شدن هزينه هاي نفت به مرحله تعيين کننده اي رسيده که تلاش مي کند با تغيير معادلات پول عربستان را از طريق قانون جاستا مصادره کند.
يا اينکه دست کم پول هاي سعودي را تا پايان دوره ملک سلمان و روي کار آمدن نظام پادشاهي چهارم عربستان و اگر لازم بود پنجم؛ بلوکه کند و با آن دخل و تصرف کند.
آمريکا مي خواهم رژيمي در عربستان زمام امور را در دست بگيرد که مانند اردن و برخي کشورهاي حاشيه خليج فارس فشار مذهبي و اجتماعي را کم کرده و با اسرائيل رابطه داشته باشد.
بعد از جنايت صنعا و پايداري بي نظير ارتش و کميته هاي مردمي يمن در سطح نظامي و استقامت مردم اين کشور و بعد از اينکه آمريکا قدرت انصارالله و همپيمانانش را درک کرده، تلاش مي کند با انصارالله در بيافتد.
اين اقدام به اين دليل صورت گرفته که 1- آمريکا نمي تواند و حاضر نيست از تنگه راهبردي و اقتصادي باب المندب دست بکشد و آن را به محور مقاوت و روسيه بسپارد.
2- اينکه انصارالله و ارتش يمن کنترل باب المندب را در دست داشته باشند امنيت اسرائيل را به خطر مي اندازد و باعث مي شود اين رژيم نتواند از سود معاهدات صلح با مصر و اردن استفاده کند.
3-جبهه يمني در چشم آمريکايي ها و صهيونيست ها به يکي از محور هاي مقاومت منطقه اي عليه اسرائيل تبديل شده است و در صورت اتحاد محور مقاومت لبناني و يمني، اسرائيل مجبور مي شود در چند محور با مقاومت درگير شود که به اين ترتيب تمرکز اين رژيم از درگيري در غزه و کرانه باختري براي زمان بيشتري برداشته مي شود.
4-آمريکا تلاش مي کند روند کاهش نفوذش در منطقه و بيشتر شدن تأثيرات منطقه اي روسيه را متوقف کند.
اما سوالي که به ميان مي آيد اين است که آيا آمريکا در حالي که درگير برگزاري انتخابات رياست جمهوري است مي تواند در حال حاضر وارد عمل شود و آيا اوباما مي تواند رئيس جمهور بعد از خود را ملزم کند که در جنگي بيرون از مرزهاي آمريکا شرکت کند و آيا آمريکا مي تواند نتايج يک جنگ از پيش باخته را در يمن تحمل کند؟
به نظر مي رسد آمريکايي ها به توصيه بريتانيا تلاش مي کنند به سوي اعمال آتش بس در يمن گام بردارند در اين ميان ضمن ايجاد فتنه داخلي در يمن و حمايت از گروه هاي تروريستي که دست به ترور و اغتشاش مي زنند با همکاري داعش يمن را به اشغال خود درآورند؛ اما آيا موفق مي شوند؟ به نظر نمي رسد.
خبر تصادفي:
جايگاه ايران از لحاظ قدرت دفاعي در منطقه و حتي در جهان بسيار قوي تر از گذشته شده و اين موضوع غير قابل انکار است.به طوري که حتي دشمنان ايران نيز اين موضوع را تاييد ميکنند و ميدانند که ايران ديگر آن کشوري نيست که بتوانند به راحتي به آن حمله کنند و ديگر براي ايران تحديد هاي نظامي معني ندارد.براي همين است که ايران را چندين سال است که توسط تحريم هاي اقتصادي تحت فشار قرار داده اند.موشک هاي ايران داراي برد زياد و قادر است که اهداف خود را به صورت دقيق نشانه برود و اين موشک ها تحديدي براي دشمنان کشور است
تيتر خبر منتشر شده: :حکاي...
ما را در سایت تيتر خبر منتشر شده: :حکاي دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 16 تاريخ: پنجشنبه 29 مهر 1395 ساعت: 20:49